Algemene voorwaarden

Dana Schoofs, met vestigingsadres te 3550 Heusden-Zolder, Brugstraat 9 bus 10 en ondernemingsnummer 0650.992.338.

Je kan ons bereiken via het e-mailadres: dana@dasch.be

Artikel 1 – Definities 

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

  1. Dienstverlener: Dana Schoofs
  2. Klant: De ondernemer die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt. 
  3. Aanbod: alle aanbiedingen en offertes uitgaande van ons via de website of via e-mail. 
  4. Dienst: de diensten die wij leveren: Dana Schoofs
  5. Producten:  
  • Online cursus “Build me up”
  • Coaching traject branding
  • 1 op 1 branding traject
  • Grafisch werk
  1. Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jij, als Klant, en wij, als Dienstverlener.  
  2. Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag van het tot stand komen van de opdracht, na ondertekening van de offerte of bij aankoop van onze diensten. 
  3. Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. Indien u handelt in de hoedanigheid van een onderneming kan u geen aanspraak maken op het herroepingsrecht. 
  4. Schriftelijk: de schriftelijke communicatie via e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.
  5. Website: www.dasch.be

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij, als Dienstverlener, de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en diensten en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen. 

2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken. 

2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing. 

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding 

3.1. Wij, als Dienstverlener, doen steeds een aanbod via e-mail.

3.2. Wij, als Dienstverlener, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant, het aanvaardt, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod. 

3.3. Wij, als Dienstverlener, bieden verschillende diensten aan. De online cursus mét of zonder coaching heeft een vaste prijs en kan via de website worden aangekocht. Het is hierbij ook mogelijk om te kiezen voor een betaling in 3 of 6 termijnen. Voor het 1 op 1 branding traject en voor het grafisch werk zullen wij, als Dienstverlener, steeds een offerte opmaken. Deze offertes zijn steeds 30 dagen geldig.

3.4. Wij, als Dienstverlener, kunnen niet aan ons aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs. 

3.5. Bij aanvaarding van het aanbod voor de levering van een dienst ga jij, als Klant, ermee akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen. 

Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst en informatieverstrekking Klant 

4.1. Wij, als Dienstverlener, bieden verschillende soorten diensten en producten aan.

Tenzij schriftelijk anders zou zijn overeengekomen, zullen de werkzaamheden bestaan uit:

  • Online cursus “Brand me up”
  • Coaching traject branding
  • 1 op 1 branding traject
  • Grafisch werk

Wanneer jij, als Klant, onze overeenkomst ondertekent/ een dienst aankoopt en m.a.w. het aanbod accepteert,  bestaat de verplichting tot betaling van de volledige som. 

Dit is onder andere het geval bij de online cursus mét of zonder coaching. Jij, als Klant, zal deze in 1x, 3x of 6x dienen te betalen. Dit bedrag kan jij, als Klant, niet terugvorderen.

Indien jij, als Klant, het 1 op 1 branding traject wenst af te breken, zullen wij, als Dienstverlener, kijken naar het moment waarop jij, als Klant, dit doet. Indien jij, als Klant, wenst te annuleren voor de start van het traject, ben jij, als Klant, enkel het voorschot kwijt.
Indien jij, als Klant, de 1 op 1 branding wenst te annuleren na aanvang, zullen wij, als Dienstverlener, alle onderdelen waaraan reeds gewerkt is factureren. Onderdelen waaraan nog niks is gedaan, zullen niet betaald dienen te worden. Indien jij, als Klant, de online cursus mét coaching wenst te annuleren na aanvang, zal jij, als Klant, toch tot volledige betaling moeten overgaan. Jij, als Klant, kan in dit geval het totale bedrag niet terugvorderen. 

Bij de annulatie van het grafisch werk, zullen wij, als Dienstverlener, het werkt dat reeds geleverd is factureren aan jou, als Klant.

4.2.  Wij, als Dienstverlener, voeren de opdracht naar best inzicht en vermogen en volgens de regels van de kunst uit. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde. 

4.3. Wij, als Dienstverlener, kunnen ons werk maar naar behoren uitoefenen wanneer jij, als Klant, alle gevraagde informatie voor de uitvoering van de opdracht tijdig ter beschikking stelt. Jij, als Klant, staat dan ook in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Wij, als Dienstverlener, zullen deze gegevens uiteraard vertrouwelijk behandelen.  

4.4. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, te wijten aan verkeerde of onjuiste gegevens die door jou, als Klant, zijn verstrekt. 

4.5. Tijdens de online cursus “Build your brand” zullen wij, als Dienstverlener, jou, als Klant, begeleiden in hoe een eigen branding te creëren voor jouw bedrijf. Dit aan de hand van een cursus, videomateriaal en hand-outs. Ook zal jij, als Klant, toegang krijgen tot een Facebookgroep waarin jij, als Klant, jouw ervaringen kan delen met andere cursisten.

4.6. Het coaching traject branding is een traject van 3 maanden. Jij, als Klant, zal in een klein groepje terechtkomen met ongeveer 10 andere cursisten. Er zal wekelijks een call plaatsvinden in combinatie met verschillende andere aspecten om jou, als Klant, te coachen.

4.7. Tijdens het 1 op 1 branding traject zullen wij, als Dienstverlener, samen met jou, als Klant, jouw merkidentiteit bepalen. Daarna zullen wij, als Dienstverlener, alles regelen met betrekking tot het ontwerp.


Artikel 5 – Vergoeding: 

5.1. Algemeen

Wij, als Dienstverlener, bieden de online cursus en het coaching traject branding aan aan een vaste prijs. Voor de 1 op 1 branding en het grafische werk zullen wij, steeds werken met offertes.

De vermelde tarieven worden steeds uitgedrukt in euro en zijn exclusief BTW. Er is BTW verschuldigd.

Wij, als Dienstverlener, zullen steeds duidelijk aangeven welke kosten zijn inbegrepen in de prijs. Eventuele bijkomende kosten zullen wij, als Dienstverlener, steeds duidelijk weergeven. Deze extra kosten omvatten onder andere: drukwerk, aankopen van foto’s, extra ontwerpen, aankoop domeinnaam, …

5.2. Facturatie en betaling

5.2.1. Indien jij, als Klant, onze online cursus aankoopt, dien jij, als Klant, het bedrag in 1x direct over te maken via Mollie of iDeal. Indien jij, als Klant, overgaat tot het aankopen van het coaching traject of de 1 op 1 branding, werken wij, als Dienstverlener, steeds met een voorschot.

Deze voorschot dient binnen 1 week betaald te worden digitaal of op het rekeningnummer BE 95 0018 3589 5758. Het is slechts na het betalen van deze voorschot dat jij, als Klant, definitief een plaatje gereserveerd hebt voor onze diensten.

5.2.2. Vervolgens zal het resterende bedrag voor het coaching traject of de 1 op 1 branding opgesplitst worden in verschillende delen. Voor deze delen ontvang jij, als Klant, steeds een factuur van ons, als Dienstverlener.

Jij, als Klant, zal het gehele bedrag van de factuur in één keer overmaken naar het rekeningnummer BE 95 0018 3589 5758 van ons, als Dienstverlener, met vermelding van het factuurnummer, te vinden op de facturatie. De factuur dient te worden betaald binnen de 14 dagen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

5.2.3. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 5% per maand op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van 100,00 euro. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.

Artikel 6 – Duurtijd en Levering

Afhankelijk van welke dienst die jij, als Klant, aankoopt, zullen wij, als Dienstverlener, bepaalde onderdelen leveren. Wij, als Dienstverlener, zullen voor het leveren een leveringsdatum bepalen in onderling overleg met jou, als Klant.

Wij, als Dienstverlener, kunnen in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor vertraging in de levering die niet aan ons, als Dienstverlener, kan toegerekend worden (bv. overmacht, problemen leveranciers, …).

Artikel 7 – Opzegging overeenkomst

Wij, als Dienstverlener, behouden het recht om de overeenkomst te beëindigen of te weigeren indien de inhoud de belangen of goede naam van onze onderneming kan schaden.

Artikel 8 – Betwistingen 

Jij, als klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan ons, als Dienstverlener. 

Jij, als klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. 

Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1. Algemeen

Wij, als Dienstverlener, zullen ons steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting. De aansprakelijkheid van ons, als Dienstverlener, is steeds beperkt tot het bedrag dat wordt gedekt door onze burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering.

Wij, als Dienstverlener, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst. Wij, als Dienstverlener, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken. 

9.2. Overmacht 

Wij, als Dienstverlener, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.

Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden. 

9.3. Relaties met derden 

Voor zover wij, als Dienstverlener, afhankelijk zouden zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Dienstverlener, op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

9.4. Contractuele tekortkomingen 

Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan ons, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, ons schriftelijk in gebreke stellen. Hierbij wordt er ons, als Dienstverlener, een redelijke termijn gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. Wij, als Dienstverlener, kunnen slechts aansprakelijk gesteld worden voor het bedrag dat wordt gedekt door onze burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering. Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.

Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrecht 

10.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s en/of materialen eigendom zijn van de Dienstverlener en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten. 

10.2. Het is jou, als Klant, uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door ons, als Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden over te maken. 

Het is jou, als Klant, ook verboden om de gegeven licentie voor de cursussen over te dragen aan derden. Jij, als Klant, mag sluitend de werken downloaden, opslaan en/of printen voor strikt persoonlijk gebruik. 

10.3. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst. 

Artikel 11 – Gegevensverwerking 

11.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar jij je, als Klant, akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van ons, als Dienstverlener. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met de privacy policy die toegankelijk is op onze website.  

11.2. Door het aanvaarden van de overeenkomst, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. 

11.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren. 

Artikel 12 – Geheimhouding 

12.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.

Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie, financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele voorwaarden, enz…

Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna. 

12.2. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak één van beide partijen verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

12.3. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout. 

In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van € 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.

Artikel 13 – Algemeen 

13.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.

13.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling. 

13.3.  Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijke arrondissement Limburg, tenzij dwingend recht anders bepaalt.